Semester 2

Bewijsvoering LinkedIn Experience Week

Afgelopen week hebben we met het tweede leerjaar Commerciële Economie een Experience Week gehad. In deze week kwamen er gastsprekers langs en werden er leerzame activiteiten gedaan met betrekking tot duurzaamheid & energietransitie. Ook moest er gewerkt worden aan een opdracht die uitgevoerd moest worden voor een bepaald bedrijf. Het bedrijf waar ik iets voor moest uitvoeren was een energieleverancier, genaamd RWE. Hiervoor moest een video gemaakt worden waarin het 6S Compass aan bod zou komen. Aangezien deze week iets anders was dan normaal, was het voor mij een zeer leerzame week. Ik vond het zeer leuk dat ik hieraan heb deelgenomen! #AvansHogeschool #CEAvansBreda #thethirdway #T3W #erasmusplus

Feedback; Wie is Luc Spierings precies?

Ik heb hiervoor 10 mensen uit mijn omgeving geïnformeerd hierover. Ik heb ze vier vragen gesteld:

  • Noem 3 positieve eigenschappen van mij.
  • Noem 3 vaardigheden waar ik goed in ben.
  • Wat zouden mogelijke valkuilen voor mij kunnen zijn bij mijn studie?
  • Welk beroep zou je bij mij vinden passen en waarom?

Hieronder ga ik aangeven welke antwoorden zijn gegeven en wie de antwoorden gegeven heeft. Ik ga de gegeven antwoorden een beetje samenvatten in dit verslag.

Moeder van vriendin (verkoopster paardenspullen)

  • Sociaal, ijverig en behulpzaam.
  • Inlevingvermogen, leervermogen en goed in motiveren.
  • Te laat beginnen aan opdrachten, waardoor je op het laatste moment hard moet gaan werken.
  • Mensen benaderen om een product te verkopen aangezien Luc goed is in mensen ompraten.

Vader van een vriend (manager Jumbo)

  • Oprecht, discipline en doorzettingsvermogen.
  • Loyaliteit, sociabiliteit en spreekvaardig
  • Dingen op zijn gemak doen waardoor hij zijn tijd niet nuttig invult.
  • Een beroep waarbij veel gerekend moet worden aangezien Luc sterk is in economie en bedrijfseconomie.

Oom

  • Bescheiden, betrouwbaar en sociaal.
  • Uithoudingsvermogen, visie en verantwoordelijk.
  • Soms iets te kort door de bocht antwoorden of uitleggen. Meer uitgebreider antwoord geven ergens op.
  • Iets waar Luc leiding kan geven aan andere, hij kan goed taken verdelen en mensen motiveren aan het werk te gaan.

Opa

  • Sociaal, humor en leergierig.
  • Zelfvertrouwen, zelfstandig en motiveren.
  • Wanneer iets creatiefs gemaakt moet worden zal Luc hier moeite mee hebben, hij is niet zo creatief.
  • Een beroep waar de druk op Luc ligt, hij weet goed hoe hij met druk om moet gaan op bepaalde momenten.

Oom en tante

  • Denker, ontspannen en sociaal.
  • Innovatief, intelligentie en handelsgeest.
  • Luc moet zorgen dat hij alles maakt wat gemaakt moet worden betreft het huiswerk en overige opdrachten.
  • Iets in de richting van iets wat al op de markt is verbeteren en op de juiste manier de markt op brengen, want Luc weet goed hoe hij ergens over na moet denken.

Student Finance & Control (Stijn Boelen)

  • Fel, kritisch en sociaal.
  • Flexibel gedrag, doelen stellen en commercieel inzicht.
  • Opdrachten te laat of net op tijd afhebben, op tijd eraan beginnen!
  • Iets waar Luc een product kan verkopen door met mensen te praten hij kan goed zijn ideeën overbrengen.

Student Commerciële Economie (Thijs Maas)

  • Sociaal, bescheiden en doener.
  • Doorzettingsvermogen, discipline en gevoel voor humor.
  • Iets te laks in op tijd inleveren en ergens ruim van tevoren aan beginnen.
  • Een beroep waar veel met cijfertjes gewerkt zal worden, want hij is goed in werken met cijfertjes.

Student ORM (Bram Mathijsen)

  • Sociaal, opgewekt en doorzetter.
  • Sportief, discipline en besluitvaardig.
  • Al het saai of eentonig wordt zal zijn concentratie verminderen.
  • Een beroep waarbij je niet op kantoor zit de gehele week aan een computer te werken, want Luc heeft veel energie in zich.

Vader van een vriend (directeur Hornbach)

  • Humoristisch, betrouwbaar en bescheiden.
  • Ambitieus, betrokkenheid en loyaliteit.
  • Ik denk dat bij Luc een valkuil is dat als hij de vrijheid krijgt naar lessen te komen of niet. Dat hij snel niet aanwezig zou zijn bij zijn lessen.
  • Luc moet een beroep gaan beoefenen waarbij hij zijn mond kan gebruiken. Aangezien Luc goed kan praten, hij praat graag veel.

Reflectie

Hier in de bovenstaande uitkomsten komt veel naar boven dat ik zeer sociaal ben, bijna iedereen zegt dat ik zeer sociaal ben. Ook wordt er veel gezegd dat ik als een van mijn vaardigheden gedisciplineerd ben, dat klopt want ik wil alles zo goed/juist mogelijk maken. Vervolgens wordt er ook veel geantwoord dat mensen bang zijn dat ik alles op het laatste moment af ga maken. Doordat iedereen er zo over denkt ga ik juist bewijzen dat ik het tegenovergestelde ga doen. En bij welk beroep ik later moet gaan beoefenen wordt veel gezegd dat ik moet praten om een product te verkopen, doordat ik graag met mensen praat. Hier past mijn kwaliteit qua karakter sociaal goed bij. De antwoorden die zijn gegeven zijn voor mij niet verrassend, de antwoorden die zijn gegeven zijn ook allemaal in dezelfde richting als dat ik mezelf omschrijf.

De antwoorden die hierboven worden gegeven door mijn naasten, zijn ook in dezelfde richting als de uitslag die ik heb gekregen van mijn assessment rapportage die ik heb ontvangen van Avans.

Feedback op houding & gedrag Luc Spierings

Moeder (gezin)

Wat mij betreft vind ik dat Luc een goede houding heeft thuis en tijdens school. Luc probeert alles zo goed mogelijk te doen zodat hij nergens mee in de problemen komt, zoals tijdnood. Over zijn houding en gedrag thuis gesproken, is daar helemaal niks op aan te merken. Dingen die ik aan hem vraag doet hij zoals ik van hem verwacht dat hij het zou doen. Ik ben ook zeer tevreden over de cijfers die Luc haalt en hoop dat hij dit zo door gaat zetten. Soms denk ik dat hij wel een beetje kort door de bocht is in zijn handelingen maar daar heb ik het met hem al een keer over gehad, dus dat komt hopelijk in orde.

Oma (familie)

Wanneer Luc bij mij thuis langskomt gedraagt hij zich altijd heel netjes en hij is tegenover mij ook zeer zorgzaam. Luc is een bescheiden jongen en komt altijd goed over bij de medemens. Zelf hem ik met hem ook nooit aanvaringen aangezien hij toch alles goed vindt wat ik voor hem doe. Hoe hij nu bezig is op school ben ik heel tevreden over als oma zijnde. Ik vind het leuk wanneer hij weer naar mij komt en vertelt welke punten hij heeft gehaald of hoe zijn projecten op het moment verlopen. Ook ben ik zeer benieuwd naar het volgend blok waarin Luc stage gaat lopen. Verder heb ik niks meer aan te merken op de houding en gedrag van hem, ik ben er zeer tevreden over.

Xander Snijtsheuvel (student CE)

Ik ken Luc al redelijk lang, dus ik heb in de loop der jaren wel gezien hoe Luc verbeterd is in positief opzicht ten opzichte van vorige jaren. Voorheen kon hij nog wel laconiek/nonchalant overkomen naar andere, dingen die gebeurde boeide hem als het ware niet echt. Nu hij een aantal jaren ouder is, is hij sterk verbeterd in zijn houding en gedrag. Vanaf dit jaar neemt hij alles veel serieuzer en gaat echt met dingen aan de slag die hem eerst niet interesseerde, dit vind ik zeer positief aan hem. Ik weet ook dat hij zeer goede punten heeft gehaald afgelopen blokken dus daar is voor mij weinig op aan te merken. Goed dat hij dingen serieuzer op is gaan pakken en nu echt aan zijn toekomst is gaan denken.

Stef Warmoeskerken (jeugdvriend)

Luc en ik zijn kort beschreven eigenlijk gewoon broertjes, wij kennen elkaar al vanaf onze geboorte. Ik weet dat Luc vroeger een jongetje was die wel van klote hield. Hij was altijd buiten op pad om kattenkwaad uit te halen, wat iedereen wel heeft gedaan in zijn/haar jeugd. Uiteindelijk kwam hij op het vmbo en ging het iets serieuzer, maar nog niet echt zoals het hoort. Vervolgens ging hij naar de havo en hbo en is alles wel professioneler aan gaan pakken, wat ook hoort voor een hbo student. Op zijn cijfers heb ik niks op aan te merken. In zijn eerste half jaar heeft hij bijna alles gehaald op 1 toets na, dat is zeer netjes van hem. Luc is het afgelopen jaar ook zeker volwassener geworden in zijn gedrag en manier van spreken. Ik zie dat zijn houding en gedrag sterk verbeterd is in vergelijking met vorige jaren dus mijn complimenten.

Ludy Swinkels (vader van vriendin)

Wanneer ik Luc zie, zie ik een jongen die zeer intelligent is. Ik herken mijzelf van vroeger wel een beetje terug in Luc. Zeer beleefd en streeft er altijd voor om het beste resultaat neer te zetten. Hij is ook zeer vriendelijk tegen iedereen, kan goed met mensen praten die hij voor de eerste keer ziet. Zijn punten zijn ook zeer netjes, ik zeg volhouden Luc en uiteindelijk de overstap naar de universiteit maken 😉.

Reflectie

Aan de hand van deze feedback kan ik concluderen dat iedereen mijn houding en gedrag eigenlijk wel in orde vinden, maar moet ik er wel voor gaan zorgen dat ik alles op tijd ga maken en zorgen dat ik niet in tijdnood kom. Dit kan ik uiteraard gaan doen door beter te plannen en voortaan in een agenda een planning bij te houden. Dan kan ik aan het begin van iedere week een planning maken voor de komende week en dan ervoor zorgen dat ik mezelf hieraan houd. In het tweede semester ga ik er dus voor zorgen dat ik doorga hoe ik momenteel bezig ben alleen een extra tandje aanscherpen als het gaat om het op tijd beginnen aan een toets of werkstuk. Ik ga ervoor zorgen dat dit allemaal gedaan gaat worden in semester 2 en dan moet het helemaal goed komen volgend half jaar.

Leerjaar 1 vergelijken met semester 1 leerjaar 2

Voor mij is semester 1 van leerjaar 2 heel goed verlopen al zeg ik het over mijzelf. Ik heb meteen alles gehaald bij de eerste kans, dat is dus enorm goed. Wanneer er iets herkanst moet worden, ga je meestal toch het volgende blok in met in je achterhoofd dat je die toets nog moet herkansen. Dat heb ik dit semester gelukkig helemaal niet gehad dus heb ik vol overal op kunnen focussen en heb ik ervoor gezorgd dat ik het eerste semester alles gehaald heb.

Dat is al een hele verandering met leerjaar 1 aangezien ik in leerjaar 1 blok 1 al meteen werkstukken moest herkansen dus was het in leerjaar 1 niet de gewenste start. De gewenste start die ik in leerjaar 1 niet heb behaald, heb ik in leerjaar 2 heel duidelijk behaald zonder enkele onvoldoendes. Het waren zelf alleen maar hoge voldoendes die behaald werden, dus ben ik enorm blij hoe semester 1 van leerjaar 2 verlopen is en ga ik dit voortzetten in semester 2.

©2020 LUC SPIERINGS. Boxtelsebaan 120, 5061VG Oisterwijk
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin